מה קורה אם נכשלים בבית הדין?

יש להדגיש, שהמורים בקורס לגיור, מכינים את המשתתפים בקורס כדי שיהיו מסוגלים לעבור את מבחני בית הדין, אבל הדיינים בבית הדין הם גורם חיצוני שדן בעצמו ומחליט על פי שיקול דעתו והתרשמותו. לעתים מתרשם בית הדין, בדיון הראשון שיש לאשר את הגיור, ולעתים מתנה את האישור בבדיקה נוספת ומקיים דיון נוסף בהמשך. כמו ברישיון נהיגה, לא כולם עוברים בטסט ראשון, ומי שמעוניין לנהוג עושה את הנדרש עד שמצליח לעבור בהצלחה. אנו מחויבים לעזור וללוות אותך בתהליך, ככל הנדרש וע"פ רצונך, עד להצלחה.

האם זה נכון שזה כ"כ יקר להתגייר?

לא, זה לא נכון. מדינת ישראל רואה בגיור 'משימה לאומית' ולכן ישנם תקציבים המופנים לטובת מימון הלימודים. התקציבים הממשלתיים אינם מכסים את כל ההוצאות ולכן אנו פונים גם לתרומות של אנשים פרטים, וכמובן להשתתפות של התלמידים עצמם. השתתפות התלמיד, משתנה בין המסלולים, וברור שעלותו של המסלול האישי, יקרה יותר מהמסלול בכיתה, שהינו סמלי בלבד.

אני מאוד רוצה להתגייר, אבל אין לי זמן בעבודה. מה עושים?

תהליך הגיור דורש רמה מסויימת של זמן פנוי . אנו ערים לעובדה שהרבה מהתלמידים עובדים למחייתם ברוב שעות היום. לכן, אנו עושים מאמצים כבירים להתחשב בכך, כל עוד אין הדבר פוגע בקצב וברמת ההכנה של התלמיד.

האם אפשר להמשיך להאמין בדת אחרת ולהיות יהודי?

לא. אין אפשרות להמשיך להאמין בדת אחרת ובו זמנית ביהדות.

התחלתי בצבא ולא סיימתי. האם תעשו לי קיצור דרך?

אין קיצורי דרך, ואינך צריך קיצורי דרך. הלימודים הקודמים שלך היו חלק מהדרך והם לא "נמחקו" לך. כמובן שתוכל להמשיך. בפגישה הראשונה, לאחר שנתרשם מרמת ידיעותיך והתקדמותך בתהליך , נתאים לך את המסלול המתאים לך.

כבר פתחתי תיק בבית דין. זה בסדר?

זה בסדר גמור. פתיחת תיק בבית הדין המיוחד לגיור, הינו תהליך פורמלי, שמכניס אתכם למאגר הרישום בבתי הדין. רוב התלמידים פותחים את התיק כחודשיים לאחר תחילת לימודיהם באופן מרוכז. במידה וכבר פתחתם תיק, אין בכך כל בעיה. אנו עומדים בקשר יום יומי עם מערך בתי הדין, והתיק שפתחתם ילווה אתכם בתהליך, כך שלא תצטרכו לפתוח שוב תיק.

בעלי לא רוצה שאתגייר. מה עושים?

תהליך הגיור הינו תהליך של בניה של בית יהודי וחיים משותפים. בני זוג המתכננים להינשא, וכאלה שכבר חיים כנשואים, התהליך הינו אבן פינה לבניית הבית יחדיו. תפקידו של בן הזוג היהודי (במידה ואחד מבני הזוג יהודי) הוא ללוות ולתמוך בבן זוגו המתגייר. גם בית הדין המיוחד לגיור, רוצה להתרשם כי יש ביכולתכם לחיות חיים יהודים. כמעט ולא אפשרי, להצליח בתהליך ללא תמיכה של בן הזוג, לפני ולאחר מכן. חשוב לא להתייאש בשל כך. במידה ואתם מעוניינים לפנות ליעוץ, נשמח לעזור לכם.

האם גם בני זוג יהודים צריכים להצטרף ללימוד ולמה?

תהליך הגיור הינו תהליך של בניה של בית יהודי וחיים משותפים. בני זוג המתכננים להינשא, וכאלה שכבר חיים כנשואים, התהליך הינו אבן פינה לבניית הבית יחדיו. תפקידו של בן הזוג היהודי (במידה ואחד מבני הזוג יהודי) הוא ללוות ולתמוך בבן זוגו המתגייר. גם בית הדין המיוחד לגיור, רוצה להתרשם כי יש ביכולתכם לחיות חיים יהודים. כמעט ולא אפשרי, להצליח בתהליך ללא תמיכה של בן הזוג, לפני ולאחר מכן. אי לכך, כחלק מדרישות בית הדין גם בן הזוג צריך לקחת חלק פעיל בלימודים.

האם יותר פשוט להתגייר בחו"ל?

בבתי דין בקהילות יהודיות, המקובלים ע"י הרבנות הראשית בארץ, ע"פ רוב, התהליך ארוך יותר. במידה ואתם עומדים לעבור תהליך גיור בקהילה יהודית בחוץ לארץ. חשוב מאוד לבדוק שבית הדין מאושר ע"י הרבנות הראשית לישראל, ועומד בקריטריונים של הרבנות בארץ.

אני בת 16,ואני מאוד רוצה להתגייר. מה עושים?

בית הדין המיוחד לגיור, רוצה להתרשם כי את נמצאת בסביבה המאפשרת לך לשמור על היהדות לאחר הגיור. זה כולל כשרות בבית ותמיכה כללית. לכן, כל עוד אינך בת 18 יכול להיות שאת גרה בסביבה שתקשה עליך לעבור את התהליך. על כל שאלה תוכלי לפנות אלינו, ונשמח לעזור.

אני לומדת בבית ספר דתי בכיתה י"ב, האם יש לכך משמעות?

בהחלט כן. הרקע שלך בלימודים יכול להוות נפח משמעותי. אנא, צרי קשר איתנו ונתאים לך את המסלול המתאים לך.

אמא של אימי טוענת שאנחנו יהודים אבל התעודות נשרפו במלחמה. מה עושים?

תפקידה של מחלקת ההרשמה לנישואין ברבנות היא לדאוג להמשכו של עם ישראל, כך שיהודים יתחתנו ביניהם. במידה ואתם חושבים שעדיין לא מציתם את כל הדרכים לנסות ולהוכיח את יהדותך, אנו ממליצים לקרוא עוד חומר בנושא בירור יהדות. במידה ואין אפשרות להוכיח את היהדות תוכלי ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לך. עובדה זו תעמוד לך בעת שתעמדי לפני בית הדין המיוחד לגיור.

האם יש דרך לעשות מסלול מקוצר?

אין קיצורי דרך. אך יש אנשים שעברו כבר חלק ניכר מהדרך. אז איך יודעים? פשוט בודקים. צרו קשר ונשמח לעזור.

האם לא כדאי לעשות גיור רפורמי?

הגיור הרפורמי אינו מוכר במדינת ישראל. אנו ב'עמי, אולפני גיור בתפיסה אישית'מאמינים כי הדרך האורתודכסית הינה הדרך המאחדת, ההלכתית והנכונה.

איפה יש לכם אולפנים?

האולפנים של 'עמי, אולפני גיור בתפיסה אישית' פזורים בכל רחבי הארץ מאילת ועד הצפון הרחוק. אנו מאמינים שגם מי שגר במקומות המרוחקים זכאי לעבור את התהליך, בדיוק כמו מי שגר במרכז הארץ. צרו קשר ובררו על האולפן הקרוב לביתכם.

לא עברתי את בית הדין לפני שלוש שנים. מה אני יכולה לעשות?

יש פתרונות שונים. במידה ואת מרגישה שאת צריכה לרענן את הדברים ויכולה לגשת בהקדם, תוכלי לעבור קורס רענון, שמיועד לתלמידים בדיוק במצבך. אם את חושבת שאת צריכה קצת יותר מזה, תוכלי להצטרף לאחת הכיתות הנמצאת בשלבים שונים של הלימוד. בכל מקרה, צרי קשר ונעזור לך למצוא פתרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.