נעים מאד – המרכז שלנו באשדוד ממוקם  עבר דירה אחרי כמה שנים של שיתוף פעולה נפלא עם בית ספר "דביר" בשכונה ט' והיום ממוקם בישיבת ההסדר "נווה דקלים" שקבע את מושבו באשדוד אחרי הגירוש מגוש קטיף. התברכנו בשיתוף פעולה נהדר עם ישיבת ההסדר המאפשרת לתלמידים להנות מרכז מסור המלווה את הכיתה וסיוע במציאת משפחות מלוות. .

 

קצת על הצוות

את הכיתה מלווים  שלושה מורים ורכז

הרב יהושע פריאל, רכז תוכנית הלימודים ב'עמי' והמורה של הכיתה באשדוד. הרב יהושע גר בקרית מלאכי ומשמש כרב בית הספר בעיר.

אורה אליאסי, מורה מהגיור האישי שמגיעה אלינו שמתגוררת בכרם ביבנה, בוגרת שרות לאומי במרכז להעמקת יהדות בתל אביב ובעלת תואר ראשון בניהול עסקים ושיווק טכנולוגיה. נשואה + שלושה ילדים, ובנוסף לעבודתה ב'עמי' עוסקת בתחום השיווק וההדרכה.

אי אפשר לתאר במילים את המסירות של אורה בתלמידים. רק נספר לכם ששבוע אחרי לידת ביתה השלישית הזדרזה והגיעה לבית הדין בקרית גת, ללוות במסירות את תלמידיה למפגש עם רכז המחוז. לקראת סוף התהליך ארגנה לתלמידים פאנל מרגש עם בוגרי הכיתה הקודמת ששיתפו  את התלמידים על החוויה והתהליך שעברו.

נעם קרוב, רכז פעילות של הבית היהודי ברחובות מגיע אלינו לאשדוד ומלמד את הכיתה החדשה, שהיא כבר די ותיקה בעצמה.

וביחד איתו מלמד אליאסי, בעלה של אורה, המגיע אלינו אחרי שנים רבות של למידה בישיבת כרם ביבנה.

גדיאל שוורצמן תלמיד בישיבת ההסדר מרכז את הפעילות של עמי באשדוד ועוזר לנו בשיתוף פעולה עם הישיבה, ליווי אישי לתלמידים וסיוע במציאת משפחות מלוות.

קצת על הכיתה

כיתת אשדוד בסיור בירושלים
כיתת אשדוד בסיור בירושלים

 

כיתת אשדוד הרביעית שלנו כבר הסתיימה לפני שנה. התהליך שעברנו ביחד היה מאד אינטנסיבי – בקושי שבועיים אחרי תחילת התהליך עלינו לירושלים למסע סליחות מרגש במיוחד. בסוכות נפגשנו בסוכה של הילה מלכא, הרכזת הקודמת של הכיתות באשדוד, ועוד לא הספקנו להכנס לשגרה של 'אחרי החגים' והובהלנו לכנס של בית הדין באשקלון שקדם לו סיור גבורה בניצנים. חזרנו שוב לביקור במנהרות הכותל וכחלק מנושא שבת אנחנו מתארחים לשבתות אצל המורים והמשפחות המלוות בעיר. לקראת סוף הקורס, אחרי שבתון, עוד סיור בירושלים, והרבה צחוקים בכיתה, הגענו לביקור במקווה טהרה מקסים בשכונה והתנסינו בקשירת מטפחות בכיתה ובמפגש עם נשות הקהילה.

גם הכיתה שאחריהם, אשדוד 5, סיימה בהצלחה לפני שבועות ספורים וכיתת אשדוד 6 נמצאת בעיצומו של התהליך. ובימים אלו ממש יותר מ-20 תלמידים חדשים עומדים להתחיל את דרכם בכיתה החדשה שתפתח בקרוב.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.