סדר פסח מוקדם בהשתתפות כ-100 מתגיירים הלומדים לקראת גיור התקיים היום (רביעי) בכיתת אולפני הגיור של 'עמי' בתל אביב.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, השתתף אף הוא בטקס, שוחח עם התלמידים על הליך הגיור שלהם ולקח חלק בהסברים על סדר הפסח.

סדר קריות עמי תשעד 1

מטרת עריכת סדר הפסח המוקדם היא להכין את המתגיירים לצפוי להם בליל הסדר. הסדר הובל על ידי מורי הכיתות והרבנים של עמי – אולפני גיור מבית אור עציון ולתלמידים ניתנה הדרכה מלווה בהסברים על מצוות ומנהגי הסדר. בעמי אולפני גיור עורכים מדי שנה עבור המתגיירים חזרה גנרלית, כדי שירגישו "בסדר" בסדר. את הסדר עצמו עורכים חלק מהמתגיירים יחד עם המשפחות שמאמצות אותם.

עבור כמה מתגיירים זו תהיה הפעם הראשונה שהם עושים סדר פסח כהלכתו ולכן חשוב היה להם להעמיק בכל פרט ולהבין כל הלכה ומנהג.

 

במהלך הסדר שרו המתגיירים יחד את שירי החג והעמיקו במושג העבדות והחירות דרך שירים ישראליים עכשוויים כמו 'עבדים' של ברי סחרוף. כמה מתגיירים דיברו על העבדות שהם חוו תחת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות לשעבר.

ניקו, אחד המתגיירים, סיפר לסגן שר הדתות על ההליך שקדם להחלטתו להתגייר, כאשר בילדותו ונערותו הדחיק והסתיר את עובדת היותו לא יהודי וסרב לקטוע את שירותו הצבאי כדי לעבור גיור במסלול נתיב. לדבריו, בניגוד לסטיגמות ולדימוי, התהליך הוא כייפי ומהנה ביותר ויש להעביר את המסר הזה גם לזקוקי גיור אחרים בישראל.

מהלך הסדר וההסברים תורגמו לכמה שפות עבור תלמידים עולים מארצות שונות.

תלמידי ביחד עם תלמידי עמי בכנס סליחות עם סגן השר אלי בן דהן
תלמידי ביחד עם תלמידי עמי בכנס סליחות עם סגן השר אלי בן דהן

המתגיירים לומדים בכיתת הגיור כ-10 חודשים ולמעשה עוברים את מעגל השנה היהודי בכיתה.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר למתגיירים: "נושא הגיור הוא אחד הנושאים שתופסים מקום חשוב בכנסת ורק לאחרונה היו דיונים נוקבים בעניין. אבל כאן נמצא הפתרון לחוק הגיור. אתם הדוגמא הבולטת והנכונה איך עושים גיור: בסבלנות, בהעמקה ומתוך רצון אמתי. אנחנו צריכים לפתוח את הידיים ואת הלב בפני כל מי שמעוניין להתגייר. אנחנו עושים מאמצים גדולים במשרד לשירותי דת כדי לסייע לכל מי שמעוניין להתגייר ובכוונתנו לשפר ולייעל כך שכל מי שמעוניין או אפילו חושב על זה, לא יהסס. אנחנו אוהבים אתכם ורוצים שתהיו חלק מעם ישראל. נשקיע בזה משאבים כדי שתהיו חלק מעם ישראל ותמשכו גם אחרים אתכם".

כרמי רונן, מנהל אולפני הגיור של עמי מבית אור עציון, אמר: "ליל הסדר הוא הלילה החשוב ביותר למשפחה היהודית. כל משפחה מתכנסת בבית המקדש הקטן שלה – בביתה וחוגגת את הלילה המיוחד הזה, בדיוק כמו שחגגו אבותינו במשך אלפי שנים. כך גם המתגיירים הופכים להיות חלק מהמשפחה היהודית בלילה הזה, ולכן חשוב לנו שיהיה להם מספיק רקע, הכנה וחיבור לעניין".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.