ליל סדר לדוגמא בכיתת בת ים
ליל סדר לדוגמא בכיתת בת ים

כיתת בת ים נמצאת התארחה במשך כמה שנים ב"בית מבראשית" עברה דירה לבית הכנסת "בית אל" ברחוב ישראל בן ציון. כעת הכיתה ממוקמת ברחוב בורוכב 10, בתיכון ע"ש המר. בwaze: רח' בורוכוב 10 או תיכון המר דרכא, בת ים.

האווירה החמה בכיתה נובעת לא רק מהחדר עצמו – אלא גם ובעיקר מההון האנושי שנמצא בו…

הצוות של כיתת בת ים מונה חמישה מורים ורכזת

הרב יהודה אלון – שמגיע מירושלים, מחנך וסופר סת"ם. מעביר סדנאות 'אותיות של אהבה' – היכרות עם עולם הסת"ם ברחבי הארץ. בין השאר גם בנסגרת הכיתות השונות של עמי. לאתר של 'אותיות של אהבה'

בני פוטוק – מורה ועורך דין במקצועו ומשלב את ההוראה בכיתת עמי בזמנו הפנוי.

דבי בולרד – רופאה במקצועה ומורה ליהדות בזמנה הפנוי, הגיעה אלינו אחרי מספר שנים בגיור האישי ומלמדת את הכיתה החדשה בבת ים.

בן מלכא – מחליף את יהודה אלון ונכנס להוראה באופן קבוע.

זאב זנדבר – איש חינוך וידיעת הארץ שהצטרף לאחרונה לצוות של בת ים. ברוך הבא!

ולבסוף, יפית לדקני, הוותיקה ביותר בצוות! רכזת הכיתה, סיימה השנה תואר בחינוך,  ומלווה את התלמידים בקשר אישי וקשר שוטף מול המורים.

כל הצוות ביחד אחראי על ההווי בכיתה, תוכנית הלימודים, עזרה במציאת משפחות מלוות וליווי לבית הדין.

כיתת הגיור שלנו, מאפשרת חווית לימוד ייחודית, המכינה את התלמיד לעמידה בפני בית הדין לצורך השלמת התהליך. הלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות הערב, למשך בין שמונה חודשים לשנה. לתלמיד מחויבות לעמוד בדרישות ובמטלות של הכיתה. להופיע לשיעורים בזמן, ולקחת חלק פעיל בהתנהלות הכיתה. במסגרת הקורס מתקיימים טיולים, שבתונים, ערבים מיוחדים וכו'.

 

בסוף שנת 2013, המחזור הששי של הגיור הסתיים והמחזור השביעי נמצא בעיצומו של תחילת התהליך. ועכשיו לקראת הקיץ ב2014 המחזור השמיני כבר בשיא התהליך וההרשמה למחזור התשיעי לקראת סיום – מהרו להבטיח את מקומכם.

 

סיפור מיוחד שהיה בכיתה: נונה יצחק, בוגרת כיתת בת ים – מתראיינת ברשת ב' ומספרת על התהליך שהיא עברה.

אלכס והדר, זוג שלמד בכיתה בבת ים, מספר על החיבור שלהם לתהליך, לקורס ולצוות של 'עמי'.

קטע קצר משעור בכיתת בת ים – עם המורה בני פוטוק.

 

אם תבקרו בכיתה בימי שלישי תוכלו לפגוש את חלק מהבוגרים שלנו בשיעור לבוגרים ולשוחח איתם.

"כל אחד שבא להתגייר, הוא בעצם יוצא ממצריים, לא יוצאים ממצריים הפיזית, אלא, לצאת ממצרים הרוחנית שנמצאת בתוכנו. יש תפקיד למקום ולאנשים שנמצאים במרכז הזה. התפקיד שלהם זה כמו משה רבינו. משה רבינו הוציא את עם ישראל ממצריים על מנת לשנות אותם, על מנת שיגיעו למדרגה רוחנית לקבלת התורה. יש לנו מזל שיש לנו את האנשים האלה, במרכז הזה, שמשנים אותנו ועוזרים לנו לצאת ממצרים שלנו, כדי שנוכל להיות מוכנים לקבל תורה. יש בחירה חופשית בעולם, וצריך לבחור את הבחירה הנכונה בין הטוב לבין הרע. אני מרגיש שעשיתי את הבחירה הנכונה. האנשים פה, עזרו לי להגשים את הבחירה בדרך החדשה הזאת. הם גרמו לי להיות חלק מעם הנצח. כל התהליך, שהוא כשנה, גרם לי להחליף מבט על העולם, מבט של אמונה ותקווה." (תלמיד בכיתת בת ים)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.